Ako sa zdravo stravovať pri práci vodiča – kurier, kamionista,...

Ako sa zdravo stravovať pri práci vodiča – kurier, kamionista,...

Zdravé stravovanie je základ dobrej nálady a dobrého zdravia. V dnešnej dobe plnej stresu a uponáhľaných ľudí je však konzumácia zdravých jedál čoraz náročnejšia. Často krát ľudí totiž zláka rýchlosť fast-foodov, ktoré im síce ušetria čas, no na zdraviu nám toho nepridajú. Pravidelne konzumovať zdravú stravu je obtiažne pre viacero ľudí a výnimkou nie sú ani vodiči. Ako sa teda správne stravovať, ak trávite čas hlavne na cestách?
 

Jesť minimálne 5 krát za deň

Viacerí odborníci na výživu odporúčajú jesť minimálne päťkrát za deň. Tým napomáhate správnemu fungovaniu metabolizmu. Stravovací rytmus preto treba dodržať aj počas šoférovania. Jesť by ste mali pomaly a pokojne, a každé sústo dôkladne požuť. Vyhnete sa tak nepríjemnostiam s trávením.
 

Pestrá strava

Pre zachovanie zdravia je potrebných viac ako 40 rôznych živín.  Žiadna potravina ich však sama nedokáže dodať všetky. Výber potravín by ste mali prispôsobiť tak, aby vaša výživa bola vyvážená! Ak máte napríklad obed, ktorý obsahuje vyšší obsah tukov, na večeru si zvoľte niečo nízkotučné. Ak napríklad v jeden deň zjete na večeru veľkú porciu mäsa, na ďalší deň si môžete dať napríklad také ryby.
 

Veľa ovocia a zeleniny

Väčšina ľudí nejedáva tieto potraviny v dostatočnom množstve, napriek tomu, že poskytujú dôležité živiny. Podľa prieskumu by mal človek skonzumovať aspoň päť porcií ovocia alebo zeleniny denne, či už v surovom stave alebo upravené v pokrme. Ovocie je aj ideálnym pokrmom na cestách. Ak pociťujete monotónnosť a príznaky únavy, môžete skúsiť banán, jablko, kiwi, granátové jablko alebo iné exotickejšie plody. Najlepšie spravíte, ak si ovocie ráno pred cestou nakrájate do nejakej dózy. Takéto ovocie môžete následne skonzumovať kedykoľvek, keď dostanete chuť na niečo chutné. Hoc aj počas šoférovania.
 

Vyhnite sa fast-foodom

To najhoršie, čo môžete po niekoľkohodinovej jazde v aute, dodávke či kamióne spraviť, je skonzumovať fast-food. Hamburger, wrap, hranolky s litrovou Coca-colou... Verte, že môžete svojmu telu uštedriť poriadny šok. Obzvlášť, ak sa pri práci nejako významnejšie nepohybujete. Jedlá z fast-foodov obsahujú nadmerné množstvo tukov a cukrov. Niektoré z nich sú pre organizmus ťažšie stráviteľné. Telo si ich tak môže odložiť na neskôr. Ak počas práce presedíte pár hodín a budete sa živiť konzumáciou vyprážaných jedál, máte istý nábeh na obezitu. Preto, ak pracujete ako vodič, nemali by ste stravu podceňovať a ak je to možné, zájsť si na obed do nejakého motorestu. Vyberajte hlavne domáce, ale i zahraničné jedlá, ktoré sú pripravované na prírodný spôsob, s minimálnym množstvom tukov. Dohliadnite, aby ste prijímali určitú porciu mäsa, rýb ale i ovocia a zeleniny. Vaša strava musí byť vyvážená.
 

Nezabúdajte na pitný režim

Zdraví dospelí ľudia by mali vypiť minimálne 1,5 – 2  litre tekutín denne! Ak je veľmi horúco alebo sú fyzicky aktívni, mali by vypiť omnoho viac. Najvhodnejším nápojom je samozrejme čistá voda. Pitná voda je totiž dobrým zdrojom tekutín, keďže neobsahuje žiadne pridané látky, cukry a tuky. Občas môžete zvoliť aj minerálnu vodu, ktorá býva bohatá na minerály a vitamíny. Zdravým nápojom môže byť aj bylinkový čaj. Obzvlášť v zimných mesiacoch, kedy telu dodá nie len tekutinu, ale aj organizmus príjemne zahreje. Nehovoriac o liečivých schopnostiach použitých byliniek.

Staňte sa dopravcom a vyťažte svoje autá na maximum Chcem sa stať dopravcom