Sťahovanie - Ako na to, aby vás nestálo priveľa síl a peňazí?

Sťahovanie - Ako na to, aby vás nestálo priveľa síl a peňazí?

Veľké sťahovanie sa väčšiny z nás osobne dotkne len niekoľkokrát za život. Ak si však nedáme záležať na dôkladnej príprave, ľahko sa z neho môže vykľuť katastrofa, na ktorú len tak nezabudneme. Prinášame vám niekoľko cenných a praktických rád, ako na to s rozumom. Ušetríte tak svoj čas,, energiu, nervy, ale aj peniaze...

 

1. Všetko si dôkladne premyslite a spíšte

Skôr, než vytočíte telefónne číslo na sťahovaciu službu, skúste si dôkladne premyslieť, čo všetko budete od profesionálov potrebovať. Spíšte si zoznam nábytku, ktorý bude treba presunúť. Pri väčších kusoch ako sú skrine, manželské postele a koberce je dobré vedieť aj približné rozmery. Profesionálom to pomôže urobiť si obrázok o tom, ako dlho by vaša sťahovka mala trvať a aké veľké vozidlo či koľko pracovných síl na ňu bude zapotreby. O to presnejšia bude aj predbežná cenová kalkulácia sťahovania, ktorá vás určite bude zaujímať predovšetkým. Nezabudnite vopred upozorniť na akékoľvek špecifiká – nadštandardné množstvo kníh, sklené predmety, ktoré vyžadujú špeciálne zaobchádzanie, nábytok, ktorý treba demontovať a zase poskladať. Čím viac detailov vopred prediskutujete, tým menší priestor ponechávate nedorozumeniam a navyšovaniu nákladov. 

 

2. Nenechajte nič na náhodu ani na poslednú chvíľu

Stanovte si dátum, kedy by vám sťahovanie najviac vyhovovalo - ideálne aj s rezervným dátumom pre prípad obsadenosti vybranej sťahovacej služby. Vopred sa uistite, že tento dátum naozaj vyhovuje všetkým zúčastneným, nekoliduje s vašimi pracovnými povinnosťami ani návštevou u zubára. Zmeny na poslednú chvíľu sa vám môžu vypomstiť – kvalitné sťahovacie firmy mávajú kalendár plný aj na niekoľko týždňov dopredu a náhradníci, ktorých zoženiete na poslednú chvíľu sú vždy tak trochu ruská ruleta. Pokiaľ sa sťahujete z alebo do oblasti, v ktorej je problematické parkovanie, nezabudnite dopredu ošetriť aj túto záležitosť. Dohodnite sa so správcom objektu či susedmi tak, aby tých niekoľko hodín dodávka pred budovou nikomu nevadila. Ak budú váš nábytok musieť sťahováci nosiť od auta k domu 200metrov, na celkovej cene ich služieb aj dĺžke sťahovania sa to určite prejaví...

 

3. Myslite pri balení na to, že raz budete aj vybaľovať

Skrine, postele a spotrebiče sú síce najťažšie a najchúlostivejšie predmety vášho sťahovania, skutočným žrútom energie, času a nervov však napokon budú predovšetkým vaše osobné veci. Už samotné vybaľovanie a určovanie miesta stovkám rozličných predmetov v novom priestore je neskonale zdĺhavým a vyčerpávajúcim procesom. Nekomplikujte si to navyše aj zbytočným chaosom pri balení. Pripravte si dostatočné množstvo pevných krabíc, kopec starých novín, kvalitnú lepiacu pásku a fixku. Baľte systematicky miestnosť po miestnosti, voľné priestory v krabiciach vyplňte pokrčenými novinami, aby sa predmety o seba neotĺkali a nemiešali.Po starostlivom zalepení každú krabicu označte menom miestnosti, kam patrí. Pri vybaľovaní si za to určite poďakujete. Už dávno plánujete preriediť zbierku topánok, knihy či hračky po deťoch? Ten správny čas je pred, nie až po sťahovaní. Čím menej zbytočností so sebou do nového domova ponesiete, tým bezbolestnejšie vaše sťahovanie v každom ohľade bude.

 

4. Chcete ušetriť? Priložte ruku k dielu…

Máte viac peňazí, ako času? Zjednajte si profesionálne sťahovanie na kľúč. Táto služba zahŕňa  komplexné zabezpečenie celej akcie od profesionálneho balenia, cez samotnú znášku a prevoz vecí, až po ich opätovnú vynášku a vybalenie na novom mieste. Tie najprestížnejšie sťahovacie firmy vám sú schopné dokonca  naaranžovať potraviny v chladničke či vázičky vo vitríne presne tak, ako ste ich mali predtým. Jedinou starosťou, ktorá ostane na vás je zaplatiť to. A ak hádate, že to nie je lacné, máte, samozrejme, pravdu. Väčšina „bežných smrteľníkov“ preto zvolí kompromis a priloží pri sťahovaní predsa len trochu ruku k dielu, aspoň pri už spomínanom balení. Ak ste ale ozaj na prísnom rozpočte, určite sa nehanbite spýtať profesionálov, ako by ste sa do celého procesu mohli zapojiť. Je celkom bežné, že zákazník pomáha s nosením nábytku a ušetrí tak náklady za druhý pár rúk zo sťahovacej firmy. Alebo si nosenie zorganizujte celkom sami a profesionáli vám prenajmú len auto s vodičom. Zvážiť, či je vám v danej situácii prednejší komfort, alebo úspora je už, samozrejme, na vás...

Staňte sa dopravcom a vyťažte svoje autá na maximum Chcem sa stať dopravcom